Ploutarhos - Anasa mou

el-shirtsПредставям Ви един клип на бардът на нежността и любимецът на гръцките тинейджърки - Янис Плутархос. Песните на Плутархос са с предимно любовен характер, възпяващи или оплакващи съдбата на влюбените мъже. Клиповете му спадат към егоцентричното движение в гръцката сценография, друг ярък представител на това движение е Сакис Рувас. Накратко егоцентричният стил е характеризира с 99,9% акцент върху изпълнителя и предаването на меланхоличното му в повечето случай изражение от близък план. Голяма част от клиповете на Плутархос са заснети в звукозаписното студио, като акцентът пада върху изпълнителя, микрофона и една ръка на невидим човек управляваща пулта. Клипът Анаса му е едно от малкото изключения и отразява късният период на Плутархос, когато вече действието се развива извън студиото и егоцентризмът намалява значително:



Γιάννης Πλούταρχος - Ανάσα μου Янис Плутархос - Дихание мое

Στίχοι: Δημήτρης Κοντιάς Текст: Димитрис Контияс
Μουσική: Γιώργος Λούσκος Музика: Йоргос Лускос

Μια υπόσχεσή σου όνειρα να κάνω Обещание едно ми дай, за да мечтая
το χαμόγελό σου ήλιο να ντυθώ Слънцето в усмивката ти да облека
κοίτα με στα μάτια κάνε με δικό σου Погледни ме в очите, направи ме твой
άγγιξέ με μόνο χάδι θεϊκό Докосни ме с божествената си милувка

Ανάσα μου η ανάσα σου αστέρι μου Моето дихание е и твое, звездице моя
δωσ΄μου δροσιά τη δίψα μου να σβήσω Дай ми свежест, жаждата си да утоля
για μένα μόνο να φυσάς αγέρι μου За мене само вей, ветрец мой
στον ίσκιο της αγάπη σου να ζήσω В сянката на любовта ти нека живея

Φύσα την πνοή σου τη δροσιά να νιώσω Дай ми диханието си, свежестта да усетя
μ΄ένα φίλημά σου τ' αστέρια για να δω с една твоя целувка звездите да видя
δώσε μου αγάπη ρόδα για να στρώσω любов ми дай, рози да посадя
ήλιε να σε κρύψω στα χέρια μου τα δυο слънце мое, да те скрия в ръцете ми



2 коментара:

Администратор каза...

Супер! И парчето е много готино, и начинът, по който се поднася текстът. Ако човек може да срича гръцките йероглифи, слушането на песента и паралелното четене на превода са един от най-хубавите начини да се научи гръцкият език!

MARFI каза...

Да прав си ученето чрез забавление, дава винаги най-добри резултати :)

Copyright © 2008 - Гръцка музика - ползва Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template - Побългарена от Марфи